Witamy!

Forum dla profesjonalistów i entuzjastów systemu Odoo. Dyskusje, porady, opinie, komentarze.

0

jak usunąć ostatnią wystawioną fakturę

przez
Jarek z Warszawy
on 12.01.2016, 22:49 1468 odsłony

Witam,

Próbując usunąć ostatnią wystawioną fakturę (nieprawidłowy kontrahnet), otrzymałem komunikat:

Odoo Ostrzeżenie - Ostrzeżenie

Nie możńa usunąć faktury, która nie jest w stanie projektu lub anulownia. Możesz tylko utowrzyć jej korektę.

Proszę o podpowiedź jak to wyłączyć/obejść?

Pozdrawiam

 


0
Dr.One
na 14.01.2016, 16:24

Jeśli koniecznie musisz/chcesz usunąć fakturę, możesz o ile masz dostęp jako administrator wyedytować widok faktury i w trybie developerskim lub z poziomu ustawien do nagłówka w polu state dodać clickable="true". Wtedy przyciski na pasku będą aktywne i pozwolą na zmianę state z "Done"/"Wykonany" na "Draft"/"Szkic" i usunąć/zmienić twoją fakturę.

 

<form string="Invoice">
                <header>
                    <button name="action_invoice_sent" type="object" string="Send by Email" attrs="{'invisible':['|',('sent','=',True), ('state', '!=', 'open')]}" class="oe_highlight" groups="base.group_user"/>
                    <button name="invoice_print" string="Print" type="object" attrs="{'invisible':['|',('sent','=',True), ('state', '!=', 'open')]}" class="oe_highlight" groups="base.group_user"/>
                    <button name="action_invoice_sent" type="object" string="Send by Email" attrs="{'invisible':['|',('sent','=',False), ('state', '!=', 'open')]}" groups="base.group_user"/>
                    <button name="invoice_print" string="Print Invoice" type="object" attrs="{'invisible':['|',('sent','=',False), ('state', '!=', 'open')]}" groups="base.group_user"/>
                    <button name="invoice_open" states="draft" string="Validate" class="oe_highlight" groups="base.group_user"/>
                    <button name="invoice_open" states="proforma2" string="Validate" groups="base.group_user"/>
                    <button name="invoice_proforma2" states="draft" string="PRO-FORMA" groups="account.group_proforma_invoices"/>
                    <button name="267" type="action" string="Refund Invoice" states="open,proforma2,paid" groups="base.group_user"/>
                    <button name="invoice_cancel" states="draft,proforma2,open" string="Cancel Invoice" groups="base.group_no_one"/>
                    <button name="action_cancel_draft" states="cancel" string="Reset to Draft" type="object" groups="base.group_user"/>
                    <button name="281" type="action" string="Re-Open" groups="account.group_account_invoice" attrs="{'invisible':['|', ('state','&lt;&gt;','paid'), ('reconciled', '=', True)]}" help="This button only appears when the state of the invoice is 'paid' (showing that it has been fully reconciled) and auto-computed boolean 'reconciled' is False (depicting that it's not the case anymore). In other words, the invoice has been dereconciled and it does not fit anymore the 'paid' state. You should press this button to re-open it and let it continue its normal process after having resolved the eventual exceptions it may have created."/>
                    <!--button name="253" string="Print Invoice" type="action" states="open,paid,proforma,sale,proforma2"/-->
                    <field name="state" clickable="True" widget="statusbar" nolabel="1" statusbar_visible="draft,open,paid" statusbar_colors="{&quot;proforma&quot;:&quot;blue&quot;,&quot;proforma2&quot;:&quot;blue&quot;}"/>
                </header>

Nie mam pewności czy zostaną też w przypadku usunięcia wykasowane powiązania i czy numeracja zostanie przywrócona czy zostanie 'dziura':)

  • Oflaguj


0

Dariusz Żbikowski

--Dariusz Żbikowski--

1280
| 4 3 3
LODZ, Polska
--Dariusz Żbikowski--
Dariusz Żbikowski
na 13.01.2016, 08:15

Jeśli faktura miała już nadany numer to system (zgodnie ze standardami księgowości) już jej nie usunie, można ją tylko anulować lub wystawić korektę. Jeśli numer nie był nadany to można tego dokonywać (po przwyróceniu faktury do stanu Szkic) o ile zainstalowano moduł account_cancel.

  • Oflaguj

Twoja odpowiedź

Spróbuj dać znacząca odpowiedź. Jeśli chcesz wypowiedzieć się na temat pytania lub odpowiedzi, po prostu użyj narzędzia komentowania. Proszę pamiętać, że zawsze można zrewidować swoją odpowiedź - nie ma potrzeby odpowiadać na to samo pytanie dwa razy. Także prosimy, nie zapomnij zagłosować - to naprawdę pomaga wybrać najlepsze pytania i odpowiedzi!

Bądź na bieżąco

O tym forum

Forum dla profesjonalistów i entuzjastów systemu Odoo. Dyskusje, porady, opinie, komentarze. Przeczytaj wytyczne

Narzędzia do pytań

4 obserwujący

Statystyki

Spytał/a: 12.01.2016, 22:49
Oglądano: 1468 razy
Ostatnia aktualizacja: 14.01.2016, 16:29