Witamy!

Forum dla profesjonalistów i entuzjastów systemu Odoo. Dyskusje, porady, opinie, komentarze.

0

Cyklicznie powtarzane wpisy w kalendarzu - problem czasu

przez
Dr.One
na 25.02.2016, 11:46 3066 odsłony

:)

Panowie, czy zwróciliście uwagę na problem czasu w przypadku "recurrent events" ?

Jeśli planujecie  jakies wydarzenie i chcecie, żeby powtarzało się powiedzmy raz w tygodniu (Środa) o godzinie 9:00 przez następnych 50 tygodni, w międzyczasie następują dwie zmiany czasu i np godzina rozpoczęcia eventu przed 29 Marca jest 9:00 (poprawna) natomiast po 29 Marca zmienia sie o godzinę do przodu (10:00) co powoduje pewien "problem" ponieważ godzina rozpoczęcia eventu powinna być ta sama i analogicznie do przedstawionej sytuacji w chwili przejścia spowrotem na czas zimowy zmieni się czas evantu.

Niby nie problem, można skorygować ręcznie ale gdzie i po co ktoś zadał sobie tyle trudu, żeby ten czas zmienić ?

Nawet jeśli mamy zmiany czasu na zimowy i letni to zmieni sie tylko pozornie, 10 co prawda będzie o 11 ale dla systemu powinna to być w dalszym ciągu 10 ponieważ event ma być o 10 a nie o 11.

Mam nadzieję, że się dobrze wyraziłem :)

Godzina zmienia się tylko umownie i jeśli mam spotkanie z kimś o 10 system nie powinien wskazywać 11 prawda ?

Jak to zmienić albo gdzie tkwi problem ?

 


0

Dariusz Żbikowski

--Dariusz Żbikowski--

1280
| 4 3 3
LODZ, Polska
--Dariusz Żbikowski--
Dariusz Żbikowski
na 26.02.2016, 12:32

Zgłoś błąd systemu jeśli tak uważasz. Problem w tym, że taki event zapisany w bazie danych jest raz, a nie na każdy dzień osobno. Wobec powyższego przesuwa mu się czas po zmianie strefy czasowej. Wypadałoby w trakcie jego generowania badać strefy czasowe na dosłownie na każdy moment i miejsce pobytu (np. inna strefa czasowa). Dodatkowo jedna osoba będzie wolała aby taki event był przypisany do czasu serwera a inna aby go przypisać do czasu lokalnego klienta.

  • Oflaguj

Owszem, ale czy powinno to powodować zmainę czasu eventu ? Skoro zmiana czasu jest umowną i bez względu na to czy ten czas zmienimy czy też nie, powinna być ta sama godzina. Co za różnica - tego nie zrozumiałem do tej pory - wyobraźmy sobie, że własnie dzisiaj rano zmieniliśmy czas, więc jeśli z kimś się umówiliśmy na 10, to nie będziemy na niego czekali o 11 prawda a tak nam każe Odoo. Toteż jeśli ustalamy czas na godzinę 10 Odoo nie powinno zmieniać jej na żadną inną również bez względu na strefy czasowe ;) Umawiam się z tobą na 13 czasu Filipińskiego kiedy jesteśmy w europie ... dlaczego ? Ewentualnie powinna być zmiana godziny uwzględniona ale tylko w przypadku gdy użytkownik jest w całkowicie innej strefie czasowej i widoczna ta zmiana powinna być jedynie na jego maszynie. Ale to oczywiście nie Nasza wina, tak jest system zbudowany. Oczywiście zgłoszę problem, ciekawe czy ktokolwiek się tym zajmie ;)? Pozdrawiam

Dr.One
na 26.02.2016, 15:20

Twoja odpowiedź

Spróbuj dać znacząca odpowiedź. Jeśli chcesz wypowiedzieć się na temat pytania lub odpowiedzi, po prostu użyj narzędzia komentowania. Proszę pamiętać, że zawsze można zrewidować swoją odpowiedź - nie ma potrzeby odpowiadać na to samo pytanie dwa razy. Także prosimy, nie zapomnij zagłosować - to naprawdę pomaga wybrać najlepsze pytania i odpowiedzi!

Bądź na bieżąco

O tym forum

Forum dla profesjonalistów i entuzjastów systemu Odoo. Dyskusje, porady, opinie, komentarze. Przeczytaj wytyczne

Narzędzia do pytań

4 obserwujący

Statystyki

Spytał/a: 25.02.2016, 11:46
Oglądano: 3066 razy
Ostatnia aktualizacja: 26.02.2016, 12:39